4 new EVs are on the way as Tata surpasses its milestone of selling one thousand electric vehicles.
Tata Motors celebrated hitting a new milestone by selling 1 lakh units of their selection of passenger electric vehicles yesterday. The brand has dominated the EV market for the preceding three years and presently has over 80% of the market share thanks to highly-received models including the Nexon EV, Tiago EV, and Tigor EV as well as a number of upcoming models.
Tata just needed nine months to sell the final 50,000 units, demonstrating how popular the vehicle is becoming. The local automaker claims that its zero-emission vehicles have traveled 1.4 billion kilometers. The combined efforts of the consumers have also prevented a huge 2,19,432 tons of CO2 emissions.
Economically speaking, gasoline savings for Tata EV users total an astounding Rs. 7 billion. The firm previously announced its three-phase EV strategy, outlining its ambitions to provide several body types at a range of reasonable pricing points. At the Auto Expo 2023, Tata displayed four futuristic concepts: the Curvv, Harrier EV, Sierra EV, and the Avinya.
According to Tata, these EVs would enable smooth mobility and put an end to range anxiety in India by opening up new client segments. The charging infrastructure will also "further penetrate to every corner of the country." Tata is also concentrating on making further investments to build a strong supply environment for EVs. Tata is more likely to release the electric Punch before the end of the current year.
Hindi language:
4 नए ईवी रास्ते में हैं क्योंकि टाटा ने एक हजार इलेक्ट्रिक वाहन बेचने के अपने मील के पत्थर को पार कर लिया है।
टाटा मोटर्स ने कल अपने यात्री इलेक्ट्रिक वाहनों की 1 लाख इकाइयां बेचकर एक नया मील का पत्थर हासिल करने का जश्न मनाया। ब्रांड ने पिछले तीन वर्षों से ईवी बाजार पर अपना दबदबा बनाए रखा है और वर्तमान में नेक्सॉन ईवी, टियागो ईवी और टिगोर ईवी के साथ-साथ कई आगामी मॉडलों सहित अत्यधिक प्राप्त मॉडलों की बदौलत बाजार में 80% से अधिक हिस्सेदारी है।
टाटा को अंतिम 50,000 इकाइयाँ बेचने में केवल नौ महीने लगे, यह दर्शाता है कि वाहन कितना लोकप्रिय हो रहा है। स्थानीय वाहन निर्माता का दावा है कि उसके शून्य-उत्सर्जन वाहनों ने 1.4 बिलियन किलोमीटर की यात्रा की है। उपभोक्ताओं के संयुक्त प्रयासों ने 2,19,432 टन के विशाल CO2 उत्सर्जन को भी रोका है।
आर्थिक रूप से कहें तो, Tata EV उपयोगकर्ताओं के लिए गैसोलीन की कुल बचत आश्चर्यजनक रूप से रु. 7 अरब। फर्म ने पहले अपनी तीन-चरण ईवी रणनीति की घोषणा की थी, जिसमें उचित मूल्य निर्धारण बिंदुओं पर कई बॉडी प्रकार प्रदान करने की अपनी महत्वाकांक्षाओं को रेखांकित किया गया था। ऑटो एक्सपो 2023 में, टाटा ने चार भविष्य की अवधारणाएँ प्रदर्शित कीं: कर्व, हैरियर ईवी, सिएरा ईवी और अविन्या।
टाटा के अनुसार, ये ईवी सुचारू गतिशीलता को सक्षम करेंगे और नए ग्राहक खंड खोलकर भारत में रेंज की चिंता को समाप्त करेंगे। चार्जिंग इंफ्रास्ट्रक्चर भी "देश के हर कोने तक पहुंच जाएगा।" टाटा ईवी के लिए एक मजबूत आपूर्ति माहौल बनाने के लिए और निवेश करने पर भी ध्यान केंद्रित कर रहा है। टाटा द्वारा चालू वर्ष के अंत से पहले इलेक्ट्रिक पंच जारी करने की अधिक संभावना है।