Mixi established a $50 million CVC to finance investments in Indian entertainment entrepreneurs.
A $50 million corporate venture capital (CVC) fund from MIXI, a Japanese mobile entertainment business, has been formed in India to aid early-stage entrepreneurs in the nation's entertainment sector.
Between FY23 and FY25, the corporation intends to invest between 30 and 50 billion yen ($200 and $350 million) in capital and business relationships. By concentrating investments on foreign markets, notably emerging countries, it seeks to establish global enterprises and build global synergies.
The strategy calls for investing in the quickly expanding Indian market, utilizing the company's assets and skills in business-to-consumer (B2C) digital services, and forging synergies with portfolio companies.
"We have faith in India's startup environment, particularly in the digital entertainment industry. A company that runs social networks and mobile entertainment apps is called MIXI. According to Tomoharu Urabe, Principal Partner of MIXI Global Investments, Inc., "We are committed to supporting the growth of startups with our resources and industry experience while also having a beneficial influence on the startup ecosystem in India.
According to the corporation, it would continue to encourage foreign investment while also keeping in mind the necessity for global business expansion and the development of global synergies.
MIXI is a mobile entertainment firm that was established in 1997. Between FY 2019 and FY 2022, it has spent a total of around 70 billion yen ($500 million), with the goal of building new business pillars and fostering synergies with current enterprises.
Hindi language:
मिक्सी ने भारतीय मनोरंजन उद्यमियों में निवेश के वित्तपोषण के लिए $50 मिलियन सीवीसी की स्थापना की।
देश के मनोरंजन क्षेत्र में शुरुआती स्तर के उद्यमियों की सहायता के लिए भारत में जापानी मोबाइल मनोरंजन व्यवसाय MIXI से $50 मिलियन का कॉर्पोरेट उद्यम पूंजी (CVC) फंड बनाया गया है।
FY23 और FY25 के बीच, निगम पूंजी और व्यावसायिक संबंधों में 30 से 50 बिलियन येन ($200 और $350 मिलियन) के बीच निवेश करने का इरादा रखता है। विदेशी बाजारों, विशेषकर उभरते देशों पर निवेश केंद्रित करके, यह वैश्विक उद्यम स्थापित करना और वैश्विक तालमेल बनाना चाहता है।
रणनीति में तेजी से बढ़ते भारतीय बाजार में निवेश करने, बिजनेस-टू-कंज्यूमर (बी2सी) डिजिटल सेवाओं में कंपनी की संपत्ति और कौशल का उपयोग करने और पोर्टफोलियो कंपनियों के साथ तालमेल बनाने का आह्वान किया गया है।
"हमें भारत के स्टार्टअप माहौल, विशेष रूप से डिजिटल मनोरंजन उद्योग में विश्वास है। एक कंपनी जो सोशल नेटवर्क और मोबाइल मनोरंजन ऐप चलाती है उसे MIXI कहा जाता है। MIXI ग्लोबल इन्वेस्टमेंट्स, इंक. के प्रिंसिपल पार्टनर तोमोहारू उराबे के अनुसार, "हम इसके लिए प्रतिबद्ध हैं अपने संसाधनों और उद्योग अनुभव के साथ स्टार्टअप के विकास का समर्थन करते हुए भारत में स्टार्टअप पारिस्थितिकी तंत्र पर लाभकारी प्रभाव भी डाल रहा है।
निगम के अनुसार, यह वैश्विक व्यापार विस्तार और वैश्विक तालमेल के विकास की आवश्यकता को ध्यान में रखते हुए विदेशी निवेश को प्रोत्साहित करना जारी रखेगा।
MIXI एक मोबाइल मनोरंजन फर्म है जिसे 1997 में स्थापित किया गया था। वित्त वर्ष 2019 और वित्त वर्ष 2022 के बीच, इसने नए व्यावसायिक स्तंभों के निर्माण और मौजूदा उद्यमों के साथ तालमेल को बढ़ावा देने के लक्ष्य के साथ कुल लगभग 70 बिलियन येन ($ 500 मिलियन) खर्च किए हैं।